Bij ’t Schoapie stellen we alles in het werk om goede en betrouwbare opvang te bieden. Kinderen moeten zich bij ons veilig en prettig voelen. Toch kan het voorkomen dat je als ouder of verzorger ergens niet tevreden over bent. Wij horen dat graag zodat we samen naar een oplossing kunnen zoeken. Wij nemen elke klacht serieus en behandelen deze zorgvuldig. Dat doen we volgens onderstaande klachtenregeling.
Bespreek uw klacht eerst intern
Heb je een klacht of opmerking over onze opvang of medewerkers?
Bespreek dit dan eerst met de betrokken pedagogisch professional of met de eigenaresse (Silvia). We verwachten de klacht snel via een persoonlijk gesprek op te kunnen lossen.
Indien de klacht niet naar tevredenheid wordt opgelost
Als het gesprek geen oplossing biedt of wanneer je de klacht liever direct indient, kun je de klacht schriftelijk of per e-mail indienen bij: Silvia Nikamp (klachtenfunctionaris). Ze is bereikbaar via e-mail: silvianikamp@schoapie.nl.
Gaat de klacht over de houder(s) dan kun je contact opnemen met de orthopedagoog via e-mail: orthopedagoog@schoapie.nl.
Vermeld hierbij
Externe klachtenafhandeling
Kom je er niet uit met ons als Schoapie, dan kan je de klacht of het verschil van inzicht bij het Klachtenloket Kinderopvang melden.
Ook kun je vragen van andere ouders lezen of eerdere uitspraken van De Geschillencommissie bekijken. Heb je niet gevonden wat je zocht? Stel dan zelf je vraag aan de medewerkers van het Klachtenloket kinderopvang.
Mocht ook het klachtenloket niks opleveren, dan kan je je wenden tot de Geschillencommissie. De Geschillencommissie is onafhankelijk en doet een bindende uitspraak.
De Geschillencommissie Kinderopvang
Postbus 90600
2509 LP Den Haag
070 – 310 53 10
www.degeschillencommissie.nl
Toezicht door de GGD
De GGD houdt toezicht op de kwaliteit van de kinderopvang. De GGD controleert onder meer of wij een juiste klachtenregeling hanteren en of klachten zorgvuldig worden afgehandeld. Het meest recente GGD-inspectierapport is in te zien op de website van landelijkregisterkinderopvang.nl
Vertrouwelijkheid
Alle klachten worden vertrouwelijk behandeld. Jouw gegevens en de inhoud van de klacht worden niet zonder toestemming met derden gedeeld.
Registratie
Alle binnengekomen klachten worden geregistreerd en jaarlijks geëvalueerd. Op basis van deze evaluatie verbeteren wij continu de kwaliteit van onze opvang.